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English:
This work is based on the “AHOI-Treasure Mod family” wich lastet nearly one year and that was based on my first ideas back to HOI2/HOI1. Maybe some remember my former work released for HOI2 under the name AHOI-Mod.

    Short Mod description:
    – ~580 techs in 22 folder that the ai is also researching (Vanilla has 286 in 12 folder).
    – New country development system to have a better catch up chance for small countries(f.e. industrialisation techs).
    – Complete new widescreen GUI to see more at a glance and have some more modding possibilities.
    – See more of your production, trade, convoys, technologies, theatres etc. without the need of scrolling.(See pictures below.)
    – New topbar that arranges the ressources around the IC and the numbers like Manpower, diplo etc. “colour coded” next to the according tab’s.
    – The ressources are arranged in the production tab the same way as in the topbar for easier perception.
    – The alert icons and trade icons will pop up on the rigt side of the new topbar.
    – New Alert icons. (Early designs!), and also wood/steel border for the trade icons to fit in the new overall design.
    – Coloured game speed indicator.
    – Statistics tab now shows the units overview with the graphs without overlapping units.
    – Also GUI changes in the Unit view, bigger Leader Pictures and and a different branch Symbol next to them(Land/Air/Naval) to the branch they belong to.
    – New design of units production screen, it shows now up to 30 techs of each unit(eliminating the problem of techs descriptions running out of the screen for now).
    – Some new decisions regarding manpower.
    – ~90 buildable units (vanilla has 48, ai is producing them as well!).
    – HQ’s have unique Counters for each lvl of Command.
    – New division build up system (a normal divison consist now out of 3 to 9 Regiments, complete change to a regimental System, introduction of a suport Regiment for Hvy Sup Weapons or Eng etc.).
    – Some adjustments to the jap/chi/man borders and events.
    – Some adjustments to laws.
    – Some adjustments to combat events.
    – Some adjustments to the basic game mechanics(defines.lua etc.).

Deutsch:
Dieser Mod basiert auf meinen Ideen zu der “AHOI-Treasure Mod”-Reihe die wiederum auf meine ersten Ideen und Mods zu HOI2/HOI1 basierten. Vielleicht erinnern sich einige noch an meinen alten Mod zu HOI2 unter dem Namen AHOI-Mod.

    Kurze Mod Beschreibung:
    – ~580 techs in 22 Ordnern die die KI auch erforscht (Vanilla hat 286 in 12 Ordnern).
    – neues Entwicklungssystem für Länder (Kleine Länder haben jetzt eine Chance zu den Großen aufzuschließen).
    – Komplett neue widescreen GUI die für mehr Übersicht in allen Spielbereichen sorgt!
    – Komplett neuer Grafikstil (Holz-Stahl).
    – Mehr Einheiten in der Produktion oder mehr Technologien in der Forschung auf einmal zu überblicken ohne scrollen zu müssen!
    – Neue Kopfleiste die die Ressourcen um die IK ordnet und die Kennzahlen wie MP oder Diplo im gleichen Farbcode in der zugehörigen Nähe angeordnet.
    – Die Ressourcen-Icons sind in dem Produktionsschirm in der gleichen Weise angeordnet wie in der Kopfleiste um sich schneller zurecht zu finden.
    – Die Alarm- und Handels-Icons erscheinen am rechten Rand der Kopfleiste.
    – Die Alarm- und Handels-Icons erscheinen im ebenso im neuem Grafikstil (Holz-Stahl).
    – Farblicher Spieltempo Indikator.
    – Statistikbereich zeigt nun die Einheitenübersicht ohne Überlappungen!
    – Komplett neue Einheitenansicht. Es gibt jetzt auch ein Abzeichen neben dem Anfüher das anzeigt zu welchen Truppenteil er gehört(Land/See/Luft).
    – Komplett neue HQ Counter die auf den ersten Blick erkennen lassen zu welcher Befehslebene das HQ gehört.
    – einige neue Entscheidungen hinsichtlich Mannstärke.
    – 90 zum Teil neue Einheiten (Vanilla hat 48, KI produziert diese auchl, Start-OOB’s angepasst).
    – neues Division-System (eine normale Div besteht jetzt aus 3 bis 9 Regimentern, keine Einheiten mehr in Battalionsgröße [Mit Ausnahme von Commandos]).
    – neues Design der Produktionsbildschrime (Sie zeigen jetzt bis zu 30 Technologien der jeweiligen Einheit und es gibt damit keine Probleme mehr für Mods die Einheiten haben die durch mehr als 15 Technolgien verbessert werden.)
    – einige Anpassungen der jap/chi/man Grenzen und Ereignisse (China wird nicht mehr so leicht erobert).
    – einige Anpassungen zu den Gesetzen.
    – einige Anpassungen zu den Kampf Ereignissen.
    – einige Anpassungen zu den Basis Spiel Mechaniken definiert in den defines.lua etc. .

Grüße!
Chromos